Cum îmi creez cont de Facebook Business Manager?

 1. Inceputul

La inceput a fost curiozitatea. Toata lumea intra pe noua platforma, pe noua planeta virtuala pentru a-si contura o identitate virtuala. Noul mediu s-a dezvoltat atat de repede si a oferit atat de multe posibilitati, incat companiile au patruns, initial timid, ulterior cu avant, pe Facebook, anticipand noi modalitati de promovare. Insa cum ne putem gestiona atat identitatea personala de pe Facebook, cat si pe cea a companiei? In cele ce urmeaza, iti vom spune cate ceva despre Facebook Business Manager, iar la final vei decide daca acest intrument te poate ajuta in demersul tau.

 2. Ce este Facebook Business Manager?

Dar ce este, de fapt, acest Facebook Business Manager? Facebook Business Manager este un instrument oferit de Facebook si implica un spatiu diferit de pagina ta personala. Practic, te ajuta sa gestionezi mai multe conturi simultan, sa-ti organizezi activitatile si informatiile intr-un singur loc. Totodata, prin intermediul lui poti atribui diverse roluri pe pagina, poti stabili ce cont este gestionat de cine, poti colabora cu diverse agentii de marketing si, toate acestea, fara sa-ti pierzi controlul asupra afacerii. Dar hai sa-ti explicam, in detaliu, in cele ce urmeaza fiecare etapa.

 3. Cum sa creez un cont pe Facebook Business Manager?

Sa intram, deci, in partea tehnica a lucrurilor. Nu va speriati, noi va stam aproape pe tot parcursul creearii acestui instrument. Ca pentru orice alta actiune desfasurata in mediul online, pentru a-ti incepe activitatea in Facebook Business Manager trebuie sa iti creezi un cont. Cum poti face acest lucru?

  • autentifica-te pe profilul tau de Facebook (este necesar sa iti confirmi identiatea)
  • deschide business.facebook.com/overview
  • apasa pe creeaza un cont
  • introdu numele afacerii tale si adresa de e-mail de serviciu
  • selecteaza butonul de continuare

In cele din urma, trebuie sa introduci detaliile afacerii si sa apesi pe butonul de trimitere. Nimic complicat pana acum, corect?

ste ilustrat un baiat care creeaza schite.
Baieti care stabilesc setari.

Cu siguranta Facebook Business Manager ofera o varietatea mare de posibilitati, care pot parea derutante. Asa ca tine minte doua dintre cele mai deosebite setari ale Facebook Bussiness Manager: Centrul de securitate din care poti revizui administatorii si poti vedea care sunt angajatii inactivi si informatiile afacerii, unde iti poti gestiona cu usurinta informatiile generale ale afacerii tale.

 4. Cum imi pot stabili setarile afacerii din Facebook Business Manager?

Odata ce ai creat contul, poti intra in setari si il poti personaliza dupa bunul plac. In setari te vei intalni cu un numar de optiuni. In cele ce urmeaza, vom enunta cateva din optiunile pe care le poti explora in Facebook Business Manager:

  1. utilizatori – aici vei putea desemna persoanele si partenerii responsabili cu administrarea.
  2. conturi – te vei putea ocupa de admistrarea tuturor conturilor de publicitate, aplicatii cat si retele sociale precum Instagram si WhatsApp.
  3. surse de date – este locul din care poti urmari datele afacerii tale care provin din surse precum Facebook Pixel.
  4. siguranta marcii – aici iti poti administra domeniile si listele de blocari.
  5. din inregistrari poate fi gestionata Pagina de stiri
  6. iar din integrari pot fi gestionati tertii compatibili
  7. plati – din aceasta sectiune pot fi selectate modalitatile de plata
  8. cereri – este locul din care poate fi tinuta evidenta diverselor evenimente

 5. Cum stabilesc rolurile si permisiunile din pagina mea de Facebook Business Manager?

Acum, sa exploram putin mai detaliat ce presupun rolurile si permisiunile din Business Manager. Dupa cum am mentionat anterior, iti poti revizui administratorii si poti urmarii activitatea angajatilor, insa pana ajungi acolo, ne dorim sa iti povestim putin despre cum permiti activitatea persoanelor in contul tau Business Manager.

In primul rand, adaugi persoane in contul tau de Business Manager, iar apoi le atribui fie acces de administrator, fie de angajat. Ulterior, le permiti accesul la cont in functie de activitatile de care sunt responsabili. Astfel, este posibil pentru tine sa vezi cum perfomeaza fiecare angajat in functie de activitatea pe care o are. Un alt avantaj este ca permisiunile in functie de activitati reduc nivelul de acces la cont al anagajatilor, protejand astfel informatiile tale de pe Facebook. Pe scurt, daca oferi acces de angajat unei persoane, aceasta poate lucra numai cu conturile si cu instrumentele pe care i le atribui tu. Persoanele cu acces de administrator detin control absolut asupa afacerii, adica pot edita setari, persoane, conturi si instrumente.

Baiat care stabileste persoanele care au acces la pagina

Ca un bonus, exista si optiuni putin mai avansate in ceea ce priveste atribuirea rolurilor. De exemplu, poti desemna un analist financiar care va avea acces la detaliile financiare ale afacerii precum cheltuieli, facturi, tranzactii. Totodata, poti atribui afacerii tale si un editor financiar. Acesta va avea ca principala responsabilitate editarea informatiilor cardului de credit si detaliile financiare ale afacerii.

Nu-i asa ca pana acum ai identificat o gramada de avantaje ale utilizarii Facebook Business Manager? Dar mai avem multe sa iti povestim, deci sa vedem ce ne mai poate oferi acest instrument.

Mentinerea contului in siguranta prin Facebook Business Manager
 6. Cum imi pot mentine contul in siguranta cu ajutorul Facebook Manager?

Din Facebook Business Manager poti accesa Centrul de securitate, loc din care poti gestiona persoanele care au acces la afacerea ta, rolul acestora pe pagina si, astfel, sa-ti mentii afacerea in siguranta. Dar cu ce te mai poate ajuta aceasta functie a instrumentului Facebook Business Manager?

  • Poti activa autentificarea in doi pasi – cand contul afacerii tale este accesat dupa un device noi, vei fi alertat si ti va cere un cod stabilit de tine in aceasta etapa
  • Adaugi administratori pe pagina – din Facebook Business Manager poti adauga persoane care pot realiza/gestiona contul afacerii tale
  • Gestionezi persoanele care au acces la contul afacerii tale – in centru de securitate poti vedea persoanele care au acces la contul tau si poti elimina din lista persoanele care nu iti doresti sa mai aiba acces la contul afacerii tale
  • Gestionezi informatiile afacerii tale – din centru de securitate poti vizualiza si, ulterior, modifica/gestiona informatiile care apar pe pagina afacerii tale
7. Ce este siguranta marcii si cum ma ajuta Facebook Business Manager in acest sens?

In principiu, ce inseamna siguranta marcii? Conform Facebook, aceasta sintagma implica „prevenirea afișării reclamelor lor în interiorul sau împreună cu un conținut nefavorabil pentru mărcile lor.” Totodata, siguranta marcii implica gestionarea continutului pe care il pot distribui utilizatorii pe pagina afacerii tale si controlul reclamele , dar si modul in care acestea apar pe pagina ta. Usor de zis, dar sa trecem si la fapte. Cum putem controla siguranta marcii din Facebook Business Manager? In cele ce urmeaza, vom enunta modalitatile prin care poti avea in vedere siguranta marcii, in procesul de gestionare al afacerii tale.

  1. Utilizeaza liste de blocari

Prin intermediul acestor liste, reclamele tale nu vor fi afisate pe anumite pagini sau aplicatii. Trebuie sa ai in vedere ca o lista de blocari nu poate contine mai mult de 10.000 de linii.

  1. Utilizeaza filtru inventar

Prin intermediul acestui filtru, nu vei bloca locurile in care nu iti doresti sa fie afisata reclama ta, ci iti permite sa alegi tipul de continut in care este afisata reclama ta. Totodata, exista trei tipuri de astfel de filtre: inventar complet, inventar standard si inventar limitat.

  1. Renunti la transmisiunile in direct

Similara cu listele de blocare, aceasta metoda implica blocarea transmisiunilor in direct ale unui partener de Gaming.

In final, vine si intrebarea logica si evidenta: cum putem face si noi acest proces?

  1. Deschide Business Manager si selecteaza siguranta marcii
  2. Selecteaza filtru de inventar si selecteaza liste de blocari pentru a vedea listele de blocari existente, pentru a adauga, elimina, descarca sau inlocui o lista de blocari
  3. Selecteaza Lista editorului pentru a putea gestiona locatiile in care este afisata reclama ta
  4. Selecteaza lista de livrare a editorului pentru a vizualiza unde a aparut reclama ta in timpul campaniei

Siguranta marcii este, desigur, un proces optional, cu care te poti juca si poti testa dupa bunul plac. Dar hai sa vedem ce ne mai poate oferi Facebook Business Manager.

8. Ce inseamna verificarea domeniilor in Facebook Business Manager?

In principiu, este important sa mentionam faptul ca acest proces este unul gratuit, iar din 2018 doar persoanele care au verificat domeniile in Business Manager pot edita link-uri ale postarilor organice sau care urmeaza sa fie afisate pe pagina. Deci e musai sa vedem cum putem realiza acest proces. Sa purcedem la drum, deci.

Exista doua modalitati prin care iti poti verifica domeniul: prin incarcare de fisier HTML sau prin inregistrare TXT DNS.

  1. Deschidem Business Manager
  2. Deschidem Siguranta marcii si selectam Domenii
  3. Selectam Adauga un domeniu nou si introducem link-ul site-ului nostru. Apoi finalizam aceasta etapa
  4. Selectam metoda dorita: incarcare fisier HTML sau inregistrare TXT DNS.

In cele ce urmeaza, vom detalia verificarea domeniului prin procesul de inregistrare TXT DNS.

  1. Dupa ce am selectat metoda dorita, copiem link-ul din sectiunea „Add this TXT in your DNS configuration”
  2. Intram pe site si selectam Inregistrare si Creeaza inregistrare DNS
  3. La tip, selectam TXT
  4. In casuta de continut adaugam: facebook-domain-verification = (link-ul copiat anterior)
  5. Adauga inregistrare

Gata, domeniul tau a fost verificat! Incalcite au fost caile lui Facebook Business Manager si multe functii au fost enuntate. Acum putem spune ca am trecut prin cele mai tehnice procese intr-ale marketingului, dar daca ai ajuns pana la finalul acestui articol, speram ca ai reusit sa ii intelegi importanta si sa setezi macar cateva functii pe care el le ofera. Cum am mentionat anterior, tot tumultul acesta de functii este, in mare parte, optional. Dar nu uita, Facebook Pixel fara Facebook Manager nu exista, deci incearca sa nu supraestimezi acest instrument si sa-l exploatezi la maxim.