Cum aplica brand-uri celebre noile trenduri de marketing?
Am discutat intr-un articol anterior despre noile trend-uri in marketing si am observat doua mari opinii: fie abordarile minimaliste si cat mai apropiate de consumator, fie abordarile extravagante insotite de culori neon. Care, este, insa, noul trend al anului 2021? Ce abordeaza marile companii si in ce directie se indreapta strategia lor de marketing? In articolul prezent vom aborda doua mari brand-uri: Coca Cola, una dintre cele mai populare companii producatoare de bautiri carbogazoase si Casa Alba. Da, Casa Alba este un brand si se comporta ca ataare. Au desfasurat cele doua actiuni remarcabile la inceput de an?
1. Coca Cola renunta la propriu logo
Nu vrem sa invocam versuri celebre, dar, aparent, Coca Cola tinde sa deschida drumul catre un nou trend: renuntarea la propriul logo, deja cunoscut si recunoscut de o o parte din glob si sa se indrepte spre consumator. Coca Cola isi propune ca, in anul 2021, sa se indrepte mai mult spre publicul lor si sa le transmita, prin intermediul produselor lor, pozitivitate si fericire. Cum isi doreste celebrul brand sa realizeze aceste actiuni? Practic, logo-ul de pe dozele de Coca Cola va fi inlocuit de cate un mesaj pozitiv, motivational. Imposibil, ar spune unii. Cum poti inlocui logo-ul propriului brand? Cum va mai fi recunoscut de consumatori? La drept vorbind, brand-ul Coca Cola are un design usor de recunoscut, chiar si fara logo. In plus, de-a lungul timpului, Coca Cola a mai realizat actiuni similare. Un exemplu concret este reprezentat de campania australiană „Share a Coke”, prin care compania a înlocuit propriul logo cu numele localnicilor.
In plus, noua strategie de marketing va ajuta brand-ul, deja foarte popular in randul consumatorilor, sa isi mareasca gradul de popularitate si chiar apreciere. Cui nu i-ar placea sa lectureze pe propriile doze de suc mesaje precum „I promise to smile more just for you,” and “I’m not the best at compliments but I’ll try”? Nu in ultimul rand, publicul isi poate personaliza propriile doze prin intermediul site-ului. Nu e asa ca e o campanie inovativa, care comunica publicului ca brandul este atent la consumatorii lor? Nu, Coca Cola nu este primul brand care realizeaza o astfel de actiune (vezi KitKat si indemnul la reciclare), insa cu siguranta este primul brand, care atrage atentia prin creativitate.
2. Casa Alba si marile schimbari de grafic design
Stim cu totii ca, in ultima perioada, Casa Alba a trecut prin multe schimbari. Si ne astepam la putina liniste din partea noii administratii. Linistea ca linistea, dar schimbatoare vremuri se prevad la orizont, chiar prin intermediul simbolurilor, care par a căpăta o nouă formă. Ei, și pentru că prea am lungit vestea, acum facem anunțul: Casa Albă a realizat câteva schimbări la nivel de logo, schimbări prin intermediul cărora a inversat culorile logo-ului (acum pereții simbolului sunt albi, detaliile bleumarin) și a adăugat mici umbre, care par a prevesti aspiratiile noi conduceri.
In ce trend se incadreaza aceasta schimbare de logo? Optarea pentru o culoare predominanta deschisa, micile detalii si adaugarea de textura, se incadreaza in minimalism, trend care pare sa puna stapanire pe din ce in ce mai multe brand-uri.
Ei, si pentru ca nici o concluzie nu poate marca prea bine acest articol, noi prevedem că acesta este doar inceputul minimalismului si a atentiei catre consumatori ca trenduri. Si pentru ca am observat acest fapt, abia asteptam sa vedem ce brand-uri abordeaza aceste trenduri.
Voi care credeti ca va fi trendul dominant al anului 2021? Asteptam opiniile voastre in comentarii pe retelele sociale online!