Trend-uri in materie de webdesign

Se spune ca „moda vine si revine”, dar ce fac designerii in momentul in care trebuie sa realizeze web site-uri care sa ajute companiile sa captiveze potentiali clienti? Ei bine, poate este timpul ca webdesignerii sa gaseasca noi mijloace prin care sa faca din munca lor, reale carti de vizita. Vorba multa, saracia omului, deci, in mai putine cuvinte, care sunt trend-urile in materie de webdesign pentru anul 2021?

1. Aspectul intunecat al website-ului

Facebook, Instagram si Messenger sunt doar cateva dintre aplicatiile care au oferit posibilitatea activarii functiei „dark mode”. Explicatia? Menajarea vederii, care are de suferit din cauza luminozitatii telefonului. Realitatea grafica? Culorile inchise pe o aplicatie/website ofera o nota de eleganta si creaza, astfel, o experienta autentica utilizatorului.

2. Minimalismul abordat pe website

Stiti acele vremuri in care webdesignerii se ingramadeau sa aglomereze site-urile cu multa, cat mai multa, din ce in ce mai multa informatie? Ei bine, acele vremuri sunt de mult apuse. In prezent, acestia opteaza pentru cat mai putina informatie si un design aerisit. Pentru un plus de eleganta, paleta cromatica aleasa este cea compusa din alb-negru.

3. Handwrite-ul

Cunoasteti acea dezbatere conform careia scrisul de mana si cititul dintr-o carte sunt pe cale sa apuna? Nu stim daca moda se intoarce sau nu in acest caz, dar din ce in ce mai multi webdesigneri opteaza pentru atasarea pe site-uri a unor elemente care par a fi desenate/scrise de mana. De ce acest lucru? Pentru ca aceste elemente umanizeaza site-ul si ii ofera personalitate, creand o experienta autentica consumatorului de Internet.

4. Neumorphism

Neumorphismul este un nou trend in ceea ce priveste graphic design-ul. Acesta implica o iesire in relief a formelor de pe website (3D), imitand formele obiectelor din realitate. De ce este acesta un trend? Am observat si in cadrul celorlalte trend-uri ca mediul digital incearca sa se apropie cat mai mult de cel real, pentru a-i oferi consumatorului o experienta cat mai autentica si familiara. Sa se intoarca sau nu moda?

5. Scroll-ul interactiv

Sau Unique Interactive Scrolling. Ce inseamna asta? Utilizatorul nu va intra pe site si va primi toata informatia de-a gata, ci se va putea juca cu diversele elemente existente pe site. Pe scurt, fie va putea face site-ul sa apara sub forma unui joc, fie va putea muta diverse parti din text, fie va putea schimba culorile. In orice caz, prin intermediul acestei strategii, utilizatorul va fi captivat si va ramane cat mai mult timp pe website.

Observam, astfel, ca noile trend-uri in materie de webdesign se concentreaza pe oferirea unei experiente inedite utilizatorului de Internet pe website. Astazi, consumatorul nu este un singur pion in procesul de vanzare-achizitie, ci este un partener, a carui parere este decisiva. Acesta nu mai consuma orice, a devenit selectiv, iar companiile se lupta pentru a-i atrage atentia.

In toata aceasta goana dupa atentie si vanzare, noi va incurajam sa va creati un nucleu al brand-ului si sa fiti autentici! Daca ai idei, insa nu stii de unde poti incepe, nu ezista sa ne contactezi.