Cum imi pot promova afacerea in mediul offline in pandemie?

Daca ne-ar intreba cineva peste cativa ani cum am defini anul 2020, ce v-ar veni prima data in minte?

Si acum sa ne gandim strict la promovarea in pandemie. Care este primul lucru la care va ganditi? Daca si la voi invazia mesajelor de pe retelele sociale are un loc fruntas, este in regula. Sa dezvoltam putin, insa, subiectul. In secolul XXI, retelele sociale online reprezinta principalul mijloc de promovare pentru cea mai mare parte dintre companii: am trecut de la comunicarea unidirectionala (compania isi promova produsul si nu avea in vedere feedback-ul din partea clientului) la comunicarea bidirectionala si aparent simetrica, desi in prezent feedback-ul clientului este capital. Retelele sociale online (Facebook, Instagram etc.) au inclinat balanta dinspre companie, inspre client, dar nu doar atat.

In prezent, social media reprezinta principalul mijloc prin care ne putem promova produsele, asigurandu-ne ca mesajele noastre ajung la publicul dorit. Dar ce putem face atunci cand promovarea in pandemie ne provoaca pentru a gasi noi solutii prin care sa ajungem la clienti?

Pandemia de Covid-19 ne-a aratat exact ce se poate intampla: o invazie a mesajelor de tipul #staysafe & #bepositive si a oamenilor in pijamale. Desigur, nu contestam faptul ca unele idei au fost de-a dreptul funny si indraznete (vezi exemplul de mai sus), insa la un moment dat postarile contextuale au fost supraexploatate. Intrebarea necesara in momentul de fata ar fi: ce masuri pot lua pentru promovarea in pandemie a afacerii mele? Intrebarea este cu atat mai relevanta cu cat masurile de protectie impiedica promovarea offline, iar in online, potentialii clienti sunt invadati de informatii. Noi iti vom arata, in cele ce urmeaza, ce au facut alte companii in pandemie, iar tu poti trage singur concluziile.

Nissan

Condusul poate fi obositor si, mai presus de toate, usor cam periculos. Nu-i asa ca te simti mai #safe cand stai cu familia ta pe canapea? Nissan ne-a aratat si o noua perspectiva a mult prea exploatatei replici #staysafe.

Golden`s Gym

Cand ne gandim la un lant international de centre de fitness, ne si vine in minte un corp foarte bine sculptat si un abdomen plat, nu? Ei bine, pana si o astfel de companie isi mai schimba viziunea despre unele lucruri in plina pandemie, cand distanta sociala trebuie mentinuta cu orice pret.

Netflix

Cum ar fi sa iesi din casa si sa primesti un spoiler de la serialul al carui final il astepti cu sufletul la gura? Stim, deloc placut. Doi oameni de publicitate s-au gandit sa te indemne „subtil” sa #stayhome, #staysafe prin oferirea de spoilere de la filmele sau serialele populare de pe platforma. Ei, doar nu crezi ca suntem brutali in exprimare, nu? Daca totusi crezi asta, hai sa iti spunem ce hashtag au atasat acestei campanii: #staythefuckhome. Campania a fost, se pare, atribuita companiei Netflix, desi nu a fost pusa in circulatie niciodata. Dar cum ar fi , totusi, ca ea sa fi fost reala?

Jysk

O alta metoda de a-ti arata empatia si a fii o voce in pandemie este reprezentata de donatii, voluntariat sau crearea fondurilor de urgenta pentru spitale. In plina pandemie, Jysk a realizat un fond de urgenta pentru spitale si, practic, a sarit in ajutorul celor din prima linie. Campania a purtat numele de „Spitalele au nevoie de noi”, iar la finalul campaniei a fost creat un fond de urgenta de 150.000 de lei, conform companiei.

E-mag

Campania lansata de catre JYSK a avut un impact atat de mare incat si alte companii precum Mobexpert, Banca Transilvania, Bitdefender, E-mag, s-au alaturat campaniilor de CSR, initiative care a purtat numele de „Spitalele au nevoie de noi”.

Staying Apart / Coca Cola

Fie ca ai o afacere care are nevoie de oameni in fata calculatorului, fie ca ai o companie care produce pantofi sport si are nevoie ca oamenii sa mearga cat mai mult  afara, in pandemie trebuie sa transmiti mesaje creative si, pe alocuri, motivationale. Eventual, daca vrei sa te promovezi in mediul offline, poti amplasa mesajele motivationale fix in cele mai foste populate locuri din orasul  in care activezi.

Pandemia de Covid-19 ne-a luat prin surprindere si pe noi. Ne-a obligat să reorganizam totul, de la postari si evenimente la conturarea unei strategii pentru promovarea in pandemie. Este greu sa ramanem adaptati la context si, totusi, deloc previzibili. Pentru ca brandul nostru sa fie vizibil in vreme de criza, trebuie sa incepem sa gandim out of the box. Stim, stim, mereu auziti aceasta replica si nimeni nu vine cu solutii. Ei bine, noi iti promitem ca acest articol va fi urmat de un altul care iti propune metode de promovare a afacerii tale in mediul offline, asa ca # stayclose!

In incheiere, iti dorim doar ca in a world full of #staypositive, be a #staythefuckhome and read our blog!