Care sun cele mai bune metode de promovare pe Instagram?
De ce metode de promovare pe Instagram?
Foarte multe afaceri mici si mari folosesc deja Facebook pentru a se promova si pentru a isi creste afacerea. Desi Facebook poate functiona foarte bine, platforma incepe sa se algomereze deja cu reclame. Dupa cum bine stim, consumatorilor le place sa cumpere, dar nu le place sa li se vanda. De asemenea, utilizatorii de retele de socializare nu au ca motivatie principala achiztionarea de noi produse atunci cand intra in online. Din contra, ei cauta sa se relaxeze si sa se deconecteze de la cotidian. Instagram este o metoda mult mai placuta si mult mai putin intruziva de a te promova, ba mai mult, te ajuta sa iti cresti vizibilitatea si sa iti definesti si mai bine identitatea brand-ului. In cele ce urmeaza o sa expunem metode de promovare Instagram, cum sa ai succes pe Instagram, dar si cateva exemple de brand-uri care au inteles cum functioneaza cea mai creativa platforma de socializare.
Inainte de a continua, este important de inteles ca promovarea pe Instagram este de doua tipuri: organica si platita. Inafara de diferentele de ordin tehnic dintre cele doua, pe care le vom explica imeditat, reteta succesului este aceasi pentru ambele tipuri de promovare.
Cum te poate ajuta promovarea pe Instagram?
1. Te ajuta sa iti cresti vizibilitatea marcii, vizibilitatea locala si vizitele pe profil. Daca reusesti sa iti cresti prezenta, algoritmii Instagram iti vor afisa continutul persoanelor cele mai predispuse sa acceseze pagina ta.
2. Instagram iti va creste traficul pe website. Daca scopul tau este sa cresti numarul de clickuri pe site, Instagram va arata postarea ta oamenilor care in general au tendinta sa acceseze site-uri din aplicatia Instagram.
3. Iti va creste identitatea brand-ului. Vei fi mai usor de recunoscut, utilizatorii te vor tine minte si se vor gandi la brand-ul tau cand vor avea nevoie de un produs/serviciu. Astfel, conversiile vor avea loc mult mai repede. Instagram este platforma cu cel mai mare grad de interactiune dintre brand si consumator.
Cum sa te promovezi pe Instagram?
1. Fii creativ. Instagram este platforma care iti ofera cea mai mare posibilitate de exprimare si creativitate. Nu exista limite in ceea ce priveste continutul (cu exceptia politicilor Instagram), poti posta video-uri, povesti, glume, fotografii, citate. Diversitatea si posibilitatile sunt mult mai vaste decat pe Facebook.
2. Foloseste-te de toate caracteristicile Instagram. Povestile Instagram iti ofera posibilitatea de a posta imaginii si filmari ce vor aparea in pagina timp de doar 24 de ore. Le poti folosi pentru a ii tine la curent pe urmaritori cu ceea ce se intampla in culisele afacerii tale si iti ofera mai multe tipuri de formate, precum boomerang, rewind si transmisii live. De asemenea, povestile sunt foarte des folosite in influencer marketing. Pe langa asta, continutul de pe „story” nu trebuie sa fie de o calitate la fel de inalta precum cel din feed. Cel mai mare plus este faptul ca reclamele pe Instagram Story au devenit posibile din martie 2017.
3. Fa-ti un feed placut vizual. Utilizatorul isi face o parere in primele 90 de secunde de la accesarea paginii. Daca culorile, asezarea in pagina si tonul pe care il folosesti nu sunt prietenoase, cel mai probabil acesta va parasi pagina imediat. Iata ce trebuie sa ai in vedere cand alegi estetica paginii tale:
• Stabileste ce fel de brand esti. Cui te adresezi, care sunt valorile tale si care este vibratia ta.
• Alege-ti culorile.
• Editeaza postarile!
• Planifica.
• Nu te limita doar la feed, acorda atentie si povestilor de pe Instagram.
4. Concentreaza-te oameni. Dupa cum am mentionat la inceput, oamenii nu intra pe Instagram ca sa le vinzi ceva. Chiar daca Instagramul te poate ajuta sa iti cresti vanzarile, nu uita ca este in primul rand un loc in care oamenii impart expriente. Alege sa te promovezi intr-un mod cat mai natural, care sa nu tipe „cumpara-ma”
5. Foloseste hashtaguri. Nu numai ca iti cresc vizibilitatea, dar te si ajuta sa tii pasul cu tot ce se intampla in industria in care activezi. Scopul hashtagului este de a creste reach-ul. Adica, ajuta ca idea ta sa ajunga la cat mai multi utilizatori. Poti sa creezi un hashtag personalizat pentru compania ta sau sa urmaresti care sunt cele mai folosite hashtaguri din domeniul tau.
6. Nu in ultimul rand, analizeaza-ti performanta. Iata care sunt aspectele pe care sa le ai in vedere ca sa iti poti masura succesul de pe Instagram.
• Interactiune per urmaritor: adica, cate interactiuni s-au produs cu continutul tau in raport cu numarul de urmaritori. Ca sa afli care este rata de interactiune cu brand-ul tau, poti folosi formula urmatoare: numarul total de interactiuni/numarul de urmaritori = rata de interactiuni.
• Urmareste-ti cresterea. In functie de cresterea sau scaderea urmaritorilor iti poti da seama ce abordare functioneaza mai bine si ce nu.
• Urmareste comentariile. Asta iti poate demonstra cat de interactiv este continutul tau.
• Reach-ul iti arata cati oameni iti vad continutul. Insa, nu este acelasi lucru cu „impresiile”. Reach-ul iti arata cati oameni au vazut continutul, iar impresiile iti arata cator oameni le-a fost afisat continutul.
• Cele mai accesate hashtaguri. Asta iti arata pur si simplu care dintre hashtagurile pe care le folosesti genereaza cele mai multe click-uri.
• Traficul. Urmareste in ce masura ultilzatorii de Instagram au accesat site-ul tau in urma interactiunii cu brand-ul pe Instagram.
• Metricele povestilor de Instagram iti arata cat de populare si interactive sunt povestile tale.
Cine o face cum trebuie?
Acum ca ai vazut care este reteta succesului, hai sa iti aratam si cateva exemple de brand-uri care au si reusit sa o puna in practica.
GUCCI
Secretul acestui brand de lux cunoscut international este simplu. Se bazeaza in mare parte pe postari de tipul „behind de scnes” de la defilarile de moda. Nu se focuseaza pe rezolutia continutului cat pe autenticitatea acestuia.
audi
Prezenta lor pe Instagram se bazeaza pe o cromatica excelenta si fotografii de tipul „in actiune”. De asemenea, feed-ul lor este planificat in avans pentru a avea coerenta.
WeWork
Acest brand a devenit viral pe Instagram datorita selectiei de hashtaguri pe care o foloseste. Sunt receptivi la cele mai in trend hashtaguri pe Instagram si astfel reusesc sa creeze postari virale.
Daca ai o afacere creativa care are nevoie de vizibiliate, nu ezita sa incluzi si prezenta pe Instagram in strategia ta de promovare online. Indeferent de afacere, exista moduri dintre cele mai creative sa te faci vazut. Important este sa fii deschis noilor trenduri si sa experimentezi tot ce are aceasta platforma de oferit.