Luna iubirii in secolul promovarii

Nici nu am intrat bine in luna februarie si parca simtim broboanele de transpiratie rece, gandindu-ne sarguinciosi la modul in care putem sa ii cumparam iubirea partenerului. Dar uitam, totusi, cum a inceput totul in Romania.

1. Despre iubire mostenita din folclor

Desi astazi ne grabim sa spunem ca februarie este luna iubirii, uitam ca februarie a fost, mai intai de toate, luna lui Faurar sau „luna lupilor”. Rozul cu care este asociat astazi februarie era, pe timpuri, un gri intunecat, cauzat de gerurile aduse de aceasta luna. De ce Faurar? Pentru ca in Februarie oamenii se pregateau de muncile campului si isi faureau unelte in acest sens. Coincidenta sau nu, inceputul anului agricol era marcat de data de 24 februarie, moment in care, ulterior, romanii il celebrau pe fiul Babei Dochia, Dragobete. Totodata, 24 februarie marca, pentru stabuni, inceputul primaverii.

Acest Dragobete nu este nici pe departe similar cu popularul Sfant Valentin. Dragobete este un tanar vanjos, voinic si chipes, care organiza petreceri si favoriza noi iubiri. Singura asemanare dintre cele doua personaje este reprezentata de faptul ca, atat Sfantul Valentin, cat si Dragobete, protejau indragostitii. Nu in ultimul rand, se spunea ca fetele sau femeile care nu au fost sarutate in ziua de 24 a lunii februarie, vor fi singure tot anul.

 2. Despre iubire 2.0

De la iubire traditionala, intalniri in viata reala, scrisori sau petitori, am ajuns intr-o era a vitezei. S-a facut deci, treptat, trecerea de la iubirea din offline, la o iubire prin mesaje, la intalniri pe nevazute, la discutii cu necunoscuti prin intermediul Internetului. Iubirea 2.0 a devenit un fenomen despre care cercetatorii au inceput sa realizeze studii. Flirtul, impacarile si despartirile sunt, de altfel, 2.0. Si cum intr-o era a iubirii 2.0 este greu sa tii pasul cu schimbarile, marketingul s-a adaptat si a transformat o luna a faurarilor, intr-o luna a Iubirii. Si cum cu un singur Cupidon nu ajungi niciodata la intreg segmental de public dorit, in Romania exista doua mari sarbatori ale iubirii: Sfantul Valentin (14 februarie) si Dragobete (24 februarie).

Conform statisticilor realizate in functie de obiceiurile de consum manifestate in Romania, populatia tarii este mai predispusa sa achizitioneze produsele unui brand care se asociaza cu data de 24 februarie, in detrimentul zilei de 14 februarie.

Totodata, in ceea ce priveste categoriile de produse favorite cu ocazia lunii iubirii, romanii au declarat ca ofertele nu functioneaza in cazul tuturor. Printre categoriile de produse unde promotiile au un efect in ceea ce priveste decizia de cumparare se numara obiectele florale, cosmeticele, bijuteriile sau obiectele vestimentare.

3. Este important să ne asociem brandul cu una dintre aceste sarbatori?

Conform statisticilor, majoritatea romanilor care au participat la studiu considera ca asocierea si promotiile oferite cu ocazia uneia dintre sarbatorile iubirii sunt benefice pentru imaginea brandului.

Noi consideram , insa, adaptarea strategiilor de marketing la context benefice pentru brandul tau. Desigur, nu uita ca trebuie sa tii cont de identitatea ta de brand, dar si de produsul/serviciul pe care il comercializezi. Pana una alta, noi ne citim data viitoare si va uram o luna a iubirii plina de … iubire si multe incasari!