Dar ce se intampla cu hate-ul din online?

Toate bune si creative in ultima vreme. Timp tomnatic, mai o frunza cazuta, mai un Instastory cutie-orange-pie, mai o postare care sa contureze identitatea perfecta in online. Stiti cum se spune, activitati cotidiane. Dar ce se intampla cu hate-ul?

Intr-o lume digitala, in care toti utilizatorii isi pot exprima in mod liber opinia, expunerea opiniilor negative si hartuirea digitala au devenit un nou trend. Si pentru ca orice hater isi are definitia, vom incerca, in continuare, sa discutam putin despre apartenenta termenului si raspandirea in mediul online. Si, pentru ca ne place foarte mult sa citam din surse avizate, vom realiza acum o scurta delimitare a terminilor contemporani hater si troll.

 1. Hater

Hater este o persoana care nu poate fi fericita pentru succesul altei persoane […] Hate-ul nu este, neaparat, gelozie. Cel care ofera hate nu isi doreste sa fie in locul persoanei careia ii ofera hate, ci isi doreste sa doboare persoana respectiva.

Urban Dictionary

 2. Troll

Troll-ul este o persoana care enerveaza in mod voit pe altcineva in mediul online, pentru a obtine o reactie

Urban Dictionary

 3. Postac

Postacul este ultimul termen pe care il vom aduce in discutie. Auzim de foarte multe ori, cel mai probabil, in diverse dezbateri, faptul unii indivizi sunt numiti postaci. Cum poate fi definit termenul? Un postac este un troll platit. Practic, postacul va posta comentarii pe diverse pagini, pentru a crea agitatie. Acestia vor posta fie prin intermediul unui cont real, dar, de cele mai multe ori, postacii vor crea conturi false, prin intermediul carora vor realiza comentarii negative.

Delimitarea dintre termeni ne-a aratat, de fapt, o fatada intunecata a retelelor sociale online. De la simpla persoana care nu se bucura de succesul altei persoane, pana la persoana (sau robotelul), care posteaza comentarii negative, toti au ca urmare principala degradarea psihica a altei persoane. Din bula roz in care privim, observam ca realitatea digitala nu se plaseaza pe un nor gigantic.

Au luat, insa, retelele sociale online masuri impotriva acestor tipuri de comentarii?

Dupa cum spuneam si la inceputul acestui articol, retelele sociale online vor sa ofere libertatea de exprimare tuturor indivizilor (cu cateva exceptii discutate in articolele precedente). Este aproape imposibil, deci, de a cenzura multitudinea de persoane care aleg sa adreseze replici dure altor utilizatori. Insa din ce in ce mai multe retele sociale online incearca sa reduca motivele si impactul acestor persoane in mediul digital.

De exemplu, un experiment recent realizat de Youtube atesta faptul ca, daca un utilizator nu poate vizualiza reactiile negative la un videoclip, nu este tentat sa apese pe butonul de Dislike. Acelasi articol  citeaza din proprietarii de canale mici de pe Youtube. Conform acestora, „Canalele mici de pe Youtube sunt de foarte multe ori tinta hate-rilor, care incearca sa creasca numarul de persoane care nu apreciaza acel canal”.

Ce face Youtube pentru a elimina acest tip de reactie? Nu mai afiseaza numarul de persoane care nu apreciaza acel videoclip. Conform articolului citat anterior, prin intermediul acestei metode, atat creatorii de continut, cat si algoritmii Youtube pot avea o imagine mult mai clara asupra persoanelor care apreciaza sau nu un anumit de continut sau despre tipurile de videoclipuri foarte apreciate.

Putem spune, astfel, ca retelele sociale online au inceput sa aiba din ce in ce mai multe reactii, in raport cu starea utilizatorilor lor. Tu ce ti-ai dori sa dispara (sa nu mai fie afisat) pe retelele sociale online si de ce?

Scrie-ne aici, iar noi vom reveni cat se poate de repede cu un raspuns/reactie!