Cum sa utilizez Facebook Ads?

Cu siguranta esti familiarizat deja cu Google Adwords sau Google Ads. Este acelasi instrument, dar intre timp si-a schimbat numele. In cazul in care nu stii exact la ce ma refer, este vorba despre acele reclame si anunturi privind diverse produse/ servicii care iti apar pe Google. Ei bine, reclamele de pe Google sunt foarte bine cunoscute si folosite de mai toata lumea. Insa, a doua cea mai folosita metoda de advertising vine de la Facebook si se numeste  Facebook Ads. Chiar daca numele nu este tocmai cel mai creativ, Facebook Ads functioneaza pe baza unui principiu care te ajuta sa iti targetezi mult mai bine potentialii clienti. Gandeste-te asa, daca Google Ads te ajuta sa gasesti noi clienti, Facebook Ads ii ajuta pe potentialii clienti sa te gaseasca pe tine. In cele ce urmeaza, iti vom explica cum functioneaza Facebook Ads si de ce ti-ar aduce un mare avantaj in dezvoltarea afacerii tale.

Pe Google intri atunci cand stii deja ce vrei si ai anumite asteptari legate de ceea ce vei gasi. Ti s-a intamplat vreodata sa vrei ceva, dar sa nu stii exact ce anume, iar apoi sa intri pe Facebook si sa dai peste ceea ce iti doresti fara sa cauti? Sau sa fi cautat luni intregi in zadar pe Google un anumit produs sau serviciu, iar dupa ce ai pierdut speranta de a gasi solutia perfecta pentru tine aceasta ti-a aparut in feedul Facebook? Gandeste-te ca prin asta trec si viitorii tai clienti. Sigur exista un om, undeva acolo pe Google, care cauta ceea ce are afacerea ta de oferit, dar nu te gaseste din cauza saturatiei de reclame si website-uri de pe acest motor de cautare. Folosindu-te de interesele sale personalizate din profilul de Facebook si de instrumentul Facebook Ads, tu poti sa ii afisezi produsul/serviciul perfect pe care il cauta de foarte mult timp, direct in feedul de Facebook.

Facebook Ads este accesat atât de pe mobil, cât și de pe laptop.
 1. Care sunt diferentele dintre Google Ads si Facebook Ads?

Pentru inceput, trebuie sa stabilim din timp care sunt diferentele de baza dintre Google Ads si Facebook Ads, dar si cum pot fi folosite in beneficiul afacerii tale.

1. Google Ads se bazeaza pe cuvinte cheie, iar Facebook Ads se bazeaza pe interesele grupului tinta.

Atunci cand folosesti Google Ads este ca si cum ti-ai inscrie afacerea intr-o tombola. In momentul in care un utilizator tasteaza in bara de cautare Google cuvintele cheie folosite de afacerea ta, Google incepe sa analizele toate reclamele care folosesc acele cuvinte cheie si le afiseaza pe cele pe care le considera cele mai relevante. Nu este de neglijat faptul ca Google iti ofera acces la o audienta cat mai larga, dar este oare asta alegerea potrivita pentru tine? Pe de alta parte, Facebook aduna o multime de date cum ar fi interese, vizite, prieteni, vacante, locatie, data de nastere, opinii sau ideologii. Astfel, iti ofera posibilitatea de a identifica cu exactitate publicul tinta si afiseaza reclama exact persoanelor care ar prezenta cel mai mare interes pentru produsul sau serviciul oferit de afacerea ta.

Facebook Ads te ajuta sa iti targetezi publicul tinta si sa salvezi date.

2. Facebook Ads te ajuta sa iti afisezi reclama pe Facebook, Instagram, Messanger, si Audience Network. Google iti plaseaza reclama in Google Search, Youtube, Google Play si Display Network.

3. Targetarea pe Facebook Ads este mult mai specifica. De aceea, daca ai un produs sau serviciu nou si inovator, este mai bine sa te folosesti de Facebook Ads pentru a iti creste vizibilitatea intr-un grup ce ar putea fi interesat de ceea ce ai tu de oferit, decat sa intri direct pe Google, unde dupa cum am mentionat mai devreme, oamenii stiu deja in general ce cauta.

4. Google te ajuta sa vinzi mai repede, iar Facebook te ajuta sa nu fi uitat. In general, afacerile de tip, reparatii electrocasnice, mobila pe comanda, sau orice intreprindere care ofera servicii si produse pe care oamenii nu le folosesc in mod regulat in viata lor de zi cu zi, au un impact mai mare pe Google. In schimb, daca oferi servicii precum livrari la domiciliu sau produse necesare, precum imbracamintea, este important sa iti creezi o comunitate si sa o pastrezi. Astfel, acestia te vor tine minte cand intentioneaza sa apeleze la produse/servicii de acest tip, Facebook Ads fiind instrumentul perfect.

Tu stii cel mai bine ce i se potriveste afacerii tale si care sunt obiectivele pe care doresti sa le atingi. In general, nu trebuie sa excluzi Google Ads daca alegi sa folosesti Facebook Ads. Cele doua instrumente se pot completa foarte bine. Totul depinde de viziunea ta si de obiectivul pe care il stabilesti pentru campania ta de marketing online. Insa, daca nu ai folosit niciodata Facebook Ads, iar articolul te-a facut sa iei in considerare o campanie de promovare pe Facebook, vom continua prin a iti explica cum functioneaza din punct de vedere tehnic Facebook Ads.

2. Creeaza reclame cu Facebook Ads

Pentru a crea o campanie de promovare pe Facebook trebuie sa completezi anumite informatii. Ca reclama sa fie cat mai eficienta, noi iti recomandam sa ai in vedere urmatoarele aspecte atunci cand creezi reclama:

  1. De ce?

Care este obiectivul tău?

  1. Cine?

Stabilește-ți audiența;

  1. Unde?

Facebook sau poate Instagram?

  1. Cât costă?

Stabilește bugetul;

  1. In ce fel?

Alege formatul;

  1. Când?

Plasează reclama acum;

  1. Și mai departe? – Măsoară și administrează reclama.
Promovarea prin intermediul Facebook Ads
 3. Cum masori rezultatele campaniei tale?
Daca ai reclame pe o platforma Facebook, atunci ai si instrumentul de masurare pe Facebook.
Facebook

Pentru a analiza performanta reclamelor tale pe Facebook, Instagram, Messenger sau Audience Network trebuie doar sa apesi pe administrare reclame, iar acolo poti monitoriza rezultatele, sa vezi ce impact a avut campania ta, sa analizezi datele demografice si sa ajustezi costurile. Astfel poti determina care activitati de marketing contribuie mai mult la succesul afacerii tale si poti vedea ce strategii genereaza cele mai bune rezultate. Daca iti creezi cu atentie reclamele, atunci campania ta va atrage cat mai multe click-uri de calitate care in final vor adauga valoare businessului tau.

In cazul in care esti sigur ca vrei sa te folosesti de Facebook Ads pe viitor, noi iti dam cateva tips-uri utile pentru a crea reclame cat mai inedite si memorabile.

Unul dintre punctele forte ale Facebook Ads este targetarea.
Tips 1 :

Pentru un rezultat cat mai bun trebuie sa fii cat mai creativ. Exista mult continut in online, iar al tau trebuie sa se diferentieze prin originalitate si creativitate pentru a ramane in memoria utilizatorilor. Pentru a vedea ce tip de continut prinde cel mai bine pentru audienta ta, Facebook iti pune la dispozitie testarea comparativa de tip A/B. Adica, folosesti doua variante ale reclamei tale si vezi care prinde cel mai bine pentru audienta ta tinta.

Tips 2:

Nu targeta audiente cat mai mari, targeteaza in functie de interese cat mai specifice. In marketing, calitatea primeaza peste cantitate.

Bonus:

Reclamele pe Facebook se bazeaza in principiu pe vizualuri (imagini/ video), iar acestea au un impact mai puternic asupra utilizatorului in comparatie cu textul.

Stiati ca…

Pana in 2020, 82% din traficul online va fi reprezentat de clipuri video?

Insa inainte de a vedea daca se confirma aceste date, te asteptam cu parerea ta despre Facebook Ads pe Facebook sau in sectiunea comentarii.

De asemenea, daca ai nevoie de ajutor in implementarea campaniilor de Facebook Ads, te asteptam pe pagina de Promovare online.