De ce este „meme marketingul” atat de popular?

„Meme marketingul” este una dintre cele mai populare strategii de marketing de astazi. O data cu ascensiunea retelelor sociale, „meme marketingul” a devenit parte integrata din strategiile de promovare online a brand-urilor de pretutindeni. Initial mema era folosita doar pentru divertisment personal, insa astazi memele aduc sute de urmaritori pentru brand-uri renumite. Principalul lor avantaj este ca devin virale si cresc astfel vizibilitatea unui brand.

Ce este o mema?

Memele sunt concepte, glume sau slogane distribuite online pentru amuzament. Cel mai frecvent acestea apar sub forma de imaginii, dar pot fi si videouri sau simplu text. Memele au aparut prima data in anii 90 o data cu ascensiunea internetului, dar au devenit de neoprit abia in ultimii ani. Asta pentru ca memele sunt bazate  pe formate de glume ce pot fi refacute si partajate de alti utilizatori care continua tendinta. Cu alte cuvinte, memele au capacitatea de a deveni virale.

Avantajele memei:

Creezi conținut la un preț accesibil.

Majoritatea memelor sunt bazate pe formate prestabilite, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa investesti in fotografii inedite si origianle. Astfel, „meme marketingul” este eficient si ca pret, dar si ca si timp.

Memele creaaza un sentiment de comunitate.

Datorita caracterului lor amunzat, acestea creeaza un sentiment de aparntenta printer urmaritorii tai pentru ca acestia se regasesc in situatiile amuzante pe care le prezinta memele. Daca iti poti face audienta sa rada atunci vei atrage  si mai multi urmaritori care se identifica cu vocea brand-ului tau .

Mema se distribuie foare rapid.

Prin definitie memele sunt facute pentru a fi distribuite. Astfel, acestea ajung la o audienta mult mai larga. Cand oamenii trimit mema unui prieten, isi exprima loialitatea fata de brand-ul  tau si il sustin.

Memele te fac relevant.

Pentru ca memele sunt de cele mai multe ori inspirate din evenimente curente, acestea iti vor face brand-ul mai real, mai modern si mai uman. Acest tip de conținut aduce o comunitate impreuna in jurul unui eveniment contemporan si face astfel marca ta mai relevanta.

Ce sa ai in vedere atunci cand alegi „meme marketingul”?

Mema trebuie sa corespunda cu vocea brand-ului tau.

Un meme nu trebuie sa fie adaptat numai corespunzator cu preferintele audientei, acesta trebuie sa se portiveasca si cu spirtiul marcii. In general, memele sunt satire, comentarii sociale sau nostalgice, ceea ce inseamna ca o mema de inalta calitate este si amuzanta , dar si perspicace. Cu toate acestea, unele meme pot deveni cu usurinta insulte. De aceea oamenii de marketing trebuie sa cunoasca linia fina dintre umor si insulta. Pentru a face asta este recomandat sa se „educe” in ceea ce priveste cultura memei.

Trebuie sa fie autentice fara sa fie conservatoare.

O mema trebuie sa contureze personalitatea brand-ului tau si sa te diferentieze de competitori. Inainte sa creezi o mema, gandeste-te ce fel de continut consuma audienta ta, ce interese au si cu ce probleme se confrunta. Pe urma, gaseste tendinte culturale relevante. Apoi, integreaza aceste doua aspecte si adapteaza-le brand-ului tau. Astfel, vei obtine mema perfecta!

Fa-ti propria galerie!

Aceasta ar trebui sa contina formate de meme-uri deja celebre pe care sa le ajustezi brand-ului si audeintei tale, cat si meme-uri cu continut original. Continutul original este putin mai dificil de obtiunut deoarece necesita mai mult timp sim ai multa energie, insa daca este facut corect poate genera mai multe distribuiri.

Companii care au inteles conceptul de mema:

Netflix

Asadar, „meme marketingul” este eficient, ieftin si te ajuta sa conturezi personalitatea brand-ului si sa te faci vazut. Exista insa o linie fina intre umor de calitate si continut fie sec, fie chiar ofensator. De aceea, specialistii in marketing digital sunt bine instruiti in ceea ce priveste acest fenomen si unealta de marketing.

Apple