Campanii de Craciun de succes
Nici nu au trecut bine primele zile din luna decembrie și noi începem să intrăm, cu pași repezi, în spiritul Craciunului. Desi pare usor prematur, marile companii nu pierd niciodata timpul si incep sa se pregateasca cu spot-uri care mai de care mai craciunistice. Probabil va ganditi ca isi imbraca produsele in Mosi Craciun sau ca incearca sa-si aduca serviciile in prim plan. Nici pe departe. Craciunul este despre casa, despre familie, cadouri, iubire si despre a imparti cu ceilalti. Exact acestea sunt elementele pe care pun, o foarte mare parte dintre companii, accent. Veti vedea, in cele ce urmeaza, ca cele mai de succes campanii de marketing au avut ca insight familia, cadourile de Craciun sau puterea de a darui. Pregatiti-va servetelele si sa pornim la drum.
1. Give someone the Christmas they`ve been dreaming of
Lewis este una dintre companiile ale caror campanii de Craciun este asteptata cu sufletul la gura: „Oare despre ce va fi spot-ul publicitar anul acesta?” striga glasuri de copii. Ei bine, in campania „Give someone the Christmas they`ve been dreaming of”, Lewis pune accentul pe faptul ca, uneori, trebuie sa punem dorintele altora mai presus de ale noastre. Si pinguinii sunt draguti. Dar ideea principala este despre cum sa oferim fiintelor pe care le iubim ceea ce nici nu stiu ca au nevoie.
Bine, si poate vor sa spuna si ca pinguinii sunt draguti.
Cum spuneam, Craciunul este despre familie. Dar ce se intampla cand esti singur, nu ai pe nimeni, nu te simti iubit si nu ai cu cine sarbatori? Tot Lewis ne arata, in aceasta campanie, ca gesturile mici conteaza si pot schimba ziua cuiva.
Ce observam in cele doua spot-uri mentionate? Lewis nu isi promoveaza produsele, nici macar nu stim a cui este campania pana in secunda finala, cand apare pentru o fractiune de secunda numele companiei. Vom vedea ca aceasta este o caracteristica a campaniilor de Craciun: nu suntem interesati sa ne promovam produsele insistent, ci sa aratam empatie si sentimente. Dar suficient cu analiza, sa vedem ce alte campanii de success au mai fost realizate in anii anteriori.
3. Home for Christmas
Oricat de departe am fi, de Craciun vei face orice este necesar pentru a ajunge acasa. Asta incearca sa ne trasmita si Waitrose in spotul „Home for Christmas”, care ne prezinta aventurile unei vrabiute in incercarea de a fi acasa de Craciun. In acest spot avem prezentat un produs al lantului de supermarket-uri britanice, insa nu este vandut ostentativ. Accentul cade pe perechea inaripata reunita de Craciun.
Ce ne facem, insa, cand prajiturele si laptele sunt doar pentru Mos Craciun. Dragi copilasi, ar trebui sa va ganditi si la cei care trag sania. Sau cel putin la asta ne indeamna McDonald`s sa ne gandim. Glumim, desigur. Insight-ul acestui spot este puterea de a imparti si de a ne gandi la cei dragi. Practic, in a world full of fast food, eat some carrots! Sau indemnul era doar pentru reni? In orice caz, are you reindeer ready?
5. Closer this Christmas
Si in acest spot ne confruntam cu laitmotivul familiei. Oriunde ai fi, de Craciun trebuie sa te reintalnesti cu familia. Si nu exista exceptie, fie ca esti copil, adult sau ursulet de plus.
Noi visam la un Craciun linistit in familie. Linistit. Fix ce nu a avut familia lui Mog de Craciun. Lantul de supermarketuri britanic a subliniat cat de important este sa impartim, sa daruim si sa oferim mult bine, sa nu ne gandim doar la noi si sa fim impreuna de Craciun. Totusi, sa linisteasca cineva pisica!
7. From our family to yours
Am enuntat atat de multe campanii din trecut, incat am uitat ca niciodata nu se ia pauza de la marketing. In continuare, va vom prezenta noua campanie marca Disney, care pune accentul … ei bine, da, Disney pune accentual pe familie si pe bucuriile mici pe care le putem face pentru cei dragi. Spot-ul este despre amintirile care rezista in timp si este, deja, foarte apreciat. Asteptam si parerile voastre despre acest spot.
In final, va lasam cu spot-ul traditional romanesc de Craciun: camionul Coca Cola 2020. Si nici nu spunem nimic, asteptam parerea voastra despre el. Si, daca va doriti, ne puteti raspunde la intrebarea: care este insight-ul campaniei Coca Cola 2020?
Pe voi ce campanie de Craciun va impresionat? Asteptam parerile voastre pe Facebook sau in sectiunea comentarii. De la familia noastra catre familia voastra, va dorim campanii inspirate de Craciun!